martes, 3 de mayo de 2016

OBRA DE TEATRO EN ARAGONÉS

El pasado viernes, los alumnos de 4º de primaria asistimos a una representación teatral en aragonés de la mano de la asociación cultural Nogara.
Aquí os dejo una breve introducción en aragonés sobre quien son estos zagales que con tanto cariño nos acompañaron este día.


Hue aqui somos presents muitas cheneracions, en i habra de güelos, de mais, y fillos. En 25 anyos en i habra de tot, de mayestras y d’alumnos, mentoras y disciplos. Porque en 25 anyos pasan muitas cosas, fet-me caso, muitas. Y a muitas de vusatras d’una u atra traza vos ha pasau una que se clama Nogara.
Nogará naixió en un almario d‘a Casa de Choventut de Casco Viello, y estos 25 anyos son estaus una fayena contina pa salir-ne, no nomás Nogará sino pa fer salir-ne tamién a l’aragonés. Salir d’ixe almario an que nos enzarró tanto a rancia cultura d’elite que negaba l’aragonés, como tamién a cheneralidat d’una modernidat progresista que, más que no queresenos, padeixeba d’un cosmopaletismo deseperanzador, condenando-nos con condescendencia a o folclorismo d’os museus.
Hemos saliu de l’almario pa vivir como lo que queremos estar, aragoneses que quieren vivir y fablar como aragoneses, sin renunciar a la realidat trilingüe d’o país, chunto a o catalán milenario d’Aragón y un castellano que encara que forano s’ha naturalizau. Pero l’aragonés, a lengua que un día se charró dende os callizos más foscos de o lugarón más perdiu dica as cambras más bambosas de l’Alchafería, ye a nuestra delera, a que nos une.





3 comentarios:

Cristina Sanabria dijo...

¡Me encanto el teatro!

lucia lopez dijo...

Me ha gustado mucho el teatro porque me ha gustado oir un idioma diferente y encima habeis venido para hacernos un teatro hablando en aragones es una pasada.

German Felez Rausell dijo...

Me ha gustado mucho .